2016년 블랙프라이데이 때 특템한 Presonus Eris E44.
주문받고 만드는지 미국에 메일을 몇번 보내고 나서야 한달반 넘게 걸려서 수령하였다.
케이블은 110V 3구라서 버리고 새로 구입. 뒤편에 전압조정 단자를 이용하여 220V 로 변환하였다.
기존에 컴퓨터 스피커로 인프라소닉 Blow 4 을 사용하고 있었는데 , 새로산 신디 소리를 동네 키보드 소리로 만들어주는 바람에
구입하게 되었다.
예전에 Adam 류 스피커를 들어본적인 있는데 모니터 스피커들이 다들 그렇듯이 귀를 쏘는 듯한 특징들이 있는데,
개인적으로 그런 소리는 싫어하고 편한하게 음악도 듣고 싶고해서 고르고 골랐는데 성공한 것 같다.
이 모델은 너무 자극적이지 않은 부드러운 고음을 내어준다. 그렇다고 너무 뭉치지도 않고 악기 하나나하나 갈라놓는
과도한(?) 섬세한도 없지만, 그냥 편안하다고 할까..
이 모델은 특이하게 4.5인치 스피커가 하나에 2개가 달려있다. 무엇보다 좌우로 분리되는 해상도가 탁월한 것 같다.
재미있는게 세워도 되고 눕혀도 되는데 가운데 회사 로고가 눕혔을때를 대비해서 돌릴 수 있다.
프레소너스사의 로고에 대한 자부심이 있는 것으로 느껴졌다.
현재는 신디에서 다이렉트 연결이나 컴퓨터 소리도 들어야 되서 믹서 하나 구입 예정이다.
-> Makcie 402VLZ4 로 낙점.
http://www.presonus.com/products/Eris-E44
Consistent listening.
Sound waves radiating from the two components in a conventional speaker design can interfere with one another, creating peaks at some frequencies and dips at others, and these will vary depending on where the listener is relative to the speaker. In an MTM/D’Appolito configuration, component interference and the sonic inconsistencies that go with it are minimized. This affords listeners an ultra-wide sweet spot and a more consistent listening experience on- and off-axis.
Transparent and cohesive sound.
The E44 utilizes a pair of 4.5-inch, custom-woven, Kevlar® low-frequency drivers. This provides a more constant dispersion pattern throughout the frequency range, resulting in less time-smeared audio and cleaner overall sound. The weave and nature of the dual Kevlar woofers also helps break up reflected energy, so fewer delayed reflections reach the listener’s ear. In conjunction with the MTM/D’Appolito configuration, this helps create a transparent, cohesive sound.
Horizontal or vertical—it’s up to you.
Many MTM configurations must be arrayed vertically, rather than horizontally, because vertical placement provides a clear, interference-free midrange and treble reproduction to either side, expanding the sweet spot. By bringing the midrange drivers closer together and raising the high-frequency driver, the E44 and E66 are able to perform optimally in both orientations. So, like all Eris speakers, the E44 and E66 let you position your speaker the way that works best for you.
You’re in control.
Today’s music producers deal with a wide variety of musical genres and often work in more than one location. That’s why Eris-series studio monitors offer extensive acoustic tuning controls. The three-position Acoustic Space switch helps to compensate for the boundary bass boost that can occur when a monitor is placed in a corner or near a wall. High and Mid controls help to further mitigate room anomalies. A Low Cutoff filter makes it easy to integrate a Temblor® subwoofer into your monitor setup.
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